Változik a számlák kiállítása

Ügyfélkezelő rendszerünkben 2020. június 1-től változik a számlák kiállítása. A változás miatt minden ügyfelünknek érdemes átnézni a beállításait, mert nem megfelelő beállításoknál előfordulhat, hogy a számlák Vevő adatokat tartalmazó részébe hibás adatok kerülnek. A változásra egyrészt az ÁFA törvényben bekövetkezett változás, másrészt a szerződések pontosabb kezelése miatt van szükség. A változások részletes leírásához olvass tovább!

2020. július 1-től a módosult ÁFA törvény szerint minden adószámot meg kell jelenítenünk a számlákon, legyen az cég, egyéni vállalkozó vagy adószámos magányszemély. Adószámot az Ügyfél portálunkon a ügyfél fiók fő adatainál lehet megadni, de jelenleg lehetőség van un. “Billing contact”  számlázási cím külön megadására is. Június 1-től ezt a lehetőséget törölni fogjuk, és a számlákat kizárólag a fő ügyféladatoknál megadott névre és címre fogjuk kiállítani az ott szereplő adószámmal. Változás, hogy adószámot ezen túl bárki megadhat, nem csak cégnél adható meg, és az adószám nem lesz kötelező mező, hiszen nem tudhatjuk, hogy a beírt tulajdonos magánszemély vagy adószámos magánszemély. A mező kötelező marad ha valaki kitölti a cégnév mezőt.

Jó tudni!

Hibás adatokkal kiállított számlát a szerződésünkben meghatározott külön díjon módosítunk, így mindenkit megkérünk, ellenőrizze adatait rendszerünkben!

A Cégnév és Név nem változtatható

További változás, hogy Június 1-től a cégnév és név mezők nem módosíthatók az Ügyfél portálon, így a megrendelő neve fix. Cégnév változás esetén külön kérésre a cégbírósági adatok alapján ügyfélszolgálatunk módosítja a cég nevét. A szigorításra azért van szükség, mert jelenleg sokan úgy használják rendszerünket, hogy egy ügyfél fiókban több ügyfél tárhelyeit kezelik, és számlázás előtt módosítják az ügyfél adatokat vagy váltják a “Billing Contact”-ot. Mi ebben az esetben nem tudjuk, hogy valójában kivel is állunk szerződésben, ki a tárhely, a honlap és  az adatok valódi tulajdonosa, illetve a valódi tulajdonos ismeri-e egyáltalán, hogy milyen szerződést kötött velünk.

Mit tegyek ha több ügyfelet kezelek egy fiókban?

Ha nem viszonteladóként működsz, csak kényelmi szempont volt az egyetlen fiók, akkor meg kell kérned a tárhelyek valódi tulajdonosait, hogy regisztráljanak nálunk. A regisztrációt megrendelés nélkül is megtehetik. Ha ez megtörtént, akkor a tulajdonosok kérhetik saját szolgáltatásaik átmozgatását az új fiókba, ahol aztán lehetsz te az “Admin contact” és kezelheted te a tárhelyet a továbbiakban is. Mindenképp szeretnénk, ha a tárhelyek valódi tulajdonosai tisztában lennének a szerződéssel és rendszerünkkel.

Ha viszonteladás miatt hoztad létre a tárhelyet ilyen formában, akkor sajnos eddig nem a szerződésünk szerint jártál el. Ettől most eltekintünk, és megkérünk, hogy válassz a két viszonteladói rendszerünk között, ahol vagy jutalékot kapsz a hozzánk regisztrált ügyfelek után egy link elküldésével, vagy Viszonteladói tárhelyet rendelsz, és mi nem kerülünk kapcsolatba az ügyfeleiddel. Ebben az esetben a Tárhelypark neked állít ki számlát, így a fiók fő adataihoz a saját adataidat kell megadnod.

A valódi tulajdonos nem ért hozzá, nem tud regisztrálni, mit tegyek?

Ha a tárhely valódi tulajdonosa, akinek a weboldalát segítesz fejleszteni vagy üzemeltetni, nem ért a számítástechnikához, és nem tud regisztrálni a rendszerünkben, akkor meg kell tanulnia ezt az egyszerű folyamatot. Úgy gondoljuk, hogy akinek weboldala van, annak nem lehet akadály egy egyszerű megrendelés nélküli regisztráció rendszerünkben, és így biztosak lehetünk benne, hogy megismerte szerződésünket és tisztában van azzal, hogy milyen szolgáltatásra szerződtünk.

Kövess minket!