Ingyenes és elegáns – mire jó az aldomain?

Az aldomainek a weblapod különböző részeire mutató webcímek, amellyel a domainen belül tartalmi szempontok mentén csoportosíthatod az oldalaidat. Példa: egy blog aloldalt szeretnél létrehozni a domaineden, ami a “tesztdomain.hu”, akkor a domain-edhez tartozó aldomain lehet mondjuk a “blog.tesztdomain.hu”.

Az aldomain tehát fő domain nevedből és egy előtagból áll. Ezt mi is használjuk a Tárhelyparknál, például:

  • Blog.tarhelypark.hu, ahol ezt a cikket is épp olvasod, ez a blogunk aldomainje.
  • Help.tarhelypark.hu, ahol pedig a segítség cikkeink találhatóak számos domain és tárhelyekhez köthető témában. 

Az aldomain melletti érv továbbá, hogy a létrehozása teljesen ingyenes, mivel nem szükséges külön domaint regisztrálni hozzá. 

 

Milyen további előnyt jelent

az aldomain használata?

A legtöbb esetben a SEO azaz keresőoptimalizálási szempontokat emelik ki. Egy jól strukturált weboldal könnyen olvasható a keresőmotorok (pl. Google) számára, ami jobb pozíciót jelenthet, mikor valaki rákeres egy, a weboldaladhoz köthető kulcsszóra.

A jó struktúra pedig elengedhetetlen, ha a weboldalad számos témakörrel, termékkel, vagy szolgáltatással foglalkozik. Például a Tárhelypark Segítség menüpontját azért tettük külön aldomainre, mert így jobban elkülönül a főoldal tartalmától. Több tucat cikk található benne, ami így külön kezelhető az aldomain alatt, és a keresőmotorok sem “tévesztik össze” a főoldal (tarhelypark.hu) tartalmával.

Fontos azonban megemlíteni, hogy az aldomain használata önmagában nem jelent SEO előnyt, a kulcsszavak megfelelő használata és optimalizálása, valamint a megfelelően strukturált honlap navigáció annál inkább.

Milyen esetekben érdemes aldomaint létrehozni? 

Számos olyan üzleti, technikai, vagy marketinghez köthető helyzet fordul elő, amikor célszerű aldomaint létrehozni. Nézzünk pár példát:

  • Több országban működő cég esetén, ahol valamiért nem szeretnénk külön domaint vásárolni az adott ország végződésével, akkor az aldomain lehet tetszés szerint használható, pl.: germany.tesztdomain.com és hungary.tesztdomain.com
  • Webshop létesítése esetén, ahol nem feltétlenül a webshop az elsődleges funkciója a főoldalnak, hanem az később alakult, vagy kiegészítő bevételként tekintesz rá pl.: shop.tesztdomain.hu
  • Blog vagy sugó/támogatás cikkek használatakor.
  • Az oldal tesztelésére, azaz külön aldomainre másolod az oldalad, majd ott teszteled az új funkciók, ötletek működését.
  • Olyan esetekben, ahol fontos a márkanév, vagy cégnév, viszont az adott cég egymástól jelentősen eltérő szektorokban is működik, ami külön honlapot igényel. Ilyenkor az adott iparágnak megfelelő aldomain használata javasolt, eltérő honlapokkal, kapcsolattartókkal, leírással, pl.: tervezes.tesztdomain.com és kivitelezes.tesztdomain.com

Látható tehát, hogy számos olyan eset adódhat, ahol javasolt az aldomain használata. Ha nem vagy biztos benne, hogy szükséged van rá, akkor konzultálj egy webfejlesztővel, vagy SEO szakértővel.

Hogyan tudok aldomaint létrehozni?

A Tárhelyparknál néhány lépésben, ráadásul teljesen ingyenesen hozhatsz létre aldomaint. Erről egy külön cikkben írtunk itt: https://help.tarhelypark.hu/tarhely/aldomainek/ 

Kövess minket!