Az elmúlt két évben – jó részt a kialakult járványhelyzet miatt – számos cég állt át digitális kereskedelemre, ügyintézésre, és szolgáltatásra. A hirtelen váltás rögtönzött megoldásokat igényelt, ugyanakkor segített is az üzletmenet fenntartásában. Éppen ezért nem árt újra átnézni az így elkészült honlapokat és felkészülni arra, hogy mostantól a vevők és ügyfelek más szemszögből tekintenek a vállalkozásokra. Ez még akkor is igaz, ha a céged fő profilja nem feltétlenül digitálisan megvásárolható termék, vagy szolgáltatás.
Ebben a cikkben olyan hasznos tippeket adunk, amivel felkészítheted weboldalad a 2022 kihívásaira. Ezek az ötletek segíthetnek a vevőid megtartásában és újak szerzésében is. Szintén ajánljuk korábbi cikkünket, ahol a weboldalak 5 leggyakoribb hibáit és lehetséges megoldásukat vettük végig.
Tipp #1: információ a megfelelő helyen és sorrendben
Nagyon gyakori hiba, hogy a gyors digitalizáció miatt nem jutott idő az ügyfelek számára fontos információk összegyűjtésére és azok megfelelő kategorizálására, kigyomlálására. Sokszor a keresett információ és adat ugyan rendelkezésre áll, de nem a megfelelő időben és helyen kerül a felhasználó elé.
A Covid okozta helyzet és szabályozás miatt az embereknek számos kérdésük merül fel. Például egy üzlet meglátogatása esetén a parkolás, az üzletben tartózkodás, és akár a kiszolgálás körülményei is megváltozhattak, amiről mindenképp érdemes a látogatókat időben tájékoztatni, például a honlap főoldalán, vagy egy külön erre a célra kialakított menüpontban.
Ebbe a témakörbe tartozik, de a járvány-helyzettől függetlenül, hogy számos KKV honlapján nem egyértelmű a “felhasználói életút”. Ez azt jelenti, hogy nincs megfelelően kifejtve, hogyan válhat valaki ügyféllé, vagy épp nem egyértelmű melyik termékkel vagy szolgáltatással “érdemes kezdeni”. Ha a felhasználó összezavarodik, akkor be fogja zárni az oldalt, és nem vásárol (vagy nem hajt végre más konverziós célt).
Érdemes tehát az elmúlt 2 évben felvitt információt újragondolni, és akár a vásárlókkal, weboldal látogatókkal egyeztetve kialakítani az oldal információs struktúráját. Aldomainek használata is javíthat a weboldal rendszerezésében.
Tipp #2: long tail kulcsszavak használata
Ha egy SEO tippet kellene adnunk, akkor ez lenne az. De mik azok a long tail kulcsszavak? Nos, ezek a konkrétabb kifejezések, amelyeket gyakran akkor írnak be a keresőbe a felhasználók, amikor már nagyon megérett számukra a vásárlás. “Ellentéte” a head kulcsszó, ami a fő kategóriát jelentheti. Például: ‘táska’. Long tail kulcsszó pedig a ‘férfi laptop táska bőrből’ lenne. Ez természetesen nem csak kereskedelemben, hanem a szolgáltató szektorban és bármilyen más esetben is használható.
Természetesen a head kulcsszavakra mindig több találat jelenik meg, ezekre pedig többen is keresnek. A long tail kulcsszavak lehetőséget adnak arra, hogy megjelenítsd egyedi kínálatod, véleményed vagy módszereid. Érdemes tehát őket a weboldalon, blog posztban és a hirdetési kampányok során is alkalmazni: ezekkel a kulcsszavakkal sokkal könnyebben kerülhetsz előre a Google találatok között is, mint a nagyobb keresésű kifejezésekkel. (Itt ugyanis már egyedibb lehetsz és a versenytársaidtól eltérő kulcsszavakat is tudsz használni.)
Ha te magad menedzseled a hirdetési kampányaidat, akkor érdemes tovább olvasnod a long tail témakörben. PPC szakember vagy marketing ügynökség megbízása esetén pedig mindenképp egyeztess velük, hogyan tudjátok kihozni a maximumot a fontosabb kulcsszavakból.
Tipp #3: minőségi grafikai anyagok, fotók és videós tartalmak
A gyorsan összerakott honlapok gyakori betegsége a nem megfelelő vizuális tartalom. A honlap vizuális világán nagyot dob, ha stock fotók helyett a márkához kapcsolódó képekkel és ábrákkal találkozik a látogató.
Fotók tekintetében hasonló a helyzet. Növeli a cég iránti bizalmat, ha a honlap egyes részein valós kollégákkal találkozik a látogató. Kihez lehet fordulni kérdésekkel? Kik nyújtják nekem a szolgáltatásokat? Ez nem csak az üzleti céloknál, hanem a munkaerő-toborzásban is jól jöhet.
Az első tipphez kapcsolódóan például egyes esetekben érdemes ábrákat készíteni. Ez különösen jó ötlet bonyolultabb szolgáltatások vagy folyamatok elmagyarázására. Hasonlóan jó módszer animált videó készítése olyan esetben, amikor például a piacra egy új megoldás érkezik egy korábbi jól bevált módszer helyére. A hosszú szöveg mellett ugyanis egy rövid videó, vagy ábra nagyban segítheti a megértést és brand üzenetek rögzülését a honlapon.
Tipp #4: A/B tesztelés bevezetése
Ezzel kicsit átevezünk a marketing területére. Az A/B tesztelés lényege, hogy a honlapon, vagy a marketingben több megoldás és ötlet közül megtaláld a lehető legjobbat. Tesztelni gyakorlatilag bármit lehet.
Néhány példa:
- A magázós, vagy tegezős nyelvezet használata konvertál-e jobban a honlapon?
- Oldal elrendezése, struktúrája, információ sorrendje
- Megfelelő kép és szöveg arány
- Gombok nevei és pozíciója
- Design, betűtípus, színek (ez inkább úgynevezett split testing)
- Hirdetések szövege, hangulata
A lényeg, hogy két jó ötletet és változatot hasonlítunk össze, lehetőleg azonos időtartományban (pl.: egy hónap) és lehetőleg azonos látogatón mérve. Így könnyen megkaphatjuk a választ, hogy melyik verzió segíti jobban az értékesítést vagy megrendeléseket, feliratkozást, és bármely olyan konverziós célt, amit kitűztünk. WordPress esetén van néhány plugin, ami segíthet, de érdemes PPC szakemberhez, vagy webfejlesztőhöz fordulni segítségért.
Az A/B tesztelés elsőre lehet bonyolultan hangzik, és épp ezért kevesen kezdenek bele. Ez nagy előnyt jelenthet azoknak a vállalkozásoknak, akik viszont beépítik ezt a módszert is az üzleti tevékenységükbe.
Tipp #5: a honlapod biztonsága
Sajnos az interneten is vigyáznunk kell értékeinkre. Senki nem szeretné, ha a honlapja felett idegenek vennék át az irányítást. A WordPress honlapok különösen ki vannak téve támadásoknak, ezért érdemes biztonsági bővítményeket és erős jelszavakat használni. További tipp az egyes admin jogok átgondolása lehet, így ha valakinek feltörik a fiókját, akkor sem tud a támadó nagy kárt okozni.
Ezen kívül érdemes gondoskodni a tárhelyed biztonságáról is. A Tárhelyparknál mindent megteszünk, hogy odafigyeljünk az ügyfeleink biztonságára, de ez nem helyettesíti az általad végzett munka automatikus mentését. Ha a honlapodról megfelelő időközönként nem készül biztonsági mentés, akkor jó ötlet ezzel kezdeni.
Természetesen minden honlap más és más (ráadásul nem mindegyik WordPress alapú) ezért nehéz egységes biztonsági tippeket adni. Egyes esetekben a kétfaktoros belépés, máskor pedig IP címek korlátozása, vagy az adatbázisok megfelelő elkülönítése lehet a megoldás. Érdemes odafigyelni arra is, hogy csak a valóban szükséges adatokat kérj az ügyfeleidről, kerülve a szenzitívebb információk tárolását.