Fél órára kihúzták a konnektort

Ma délelőtt 10:35-tól 11:08-ig, 33 percre az összes szerverünk és szolgáltatásunk elérhetetlenné vált. Ennek oka, hogy Internet szolgáltatónk hálózati hiba miatt nem szolgáltatott. A hibát azonnal észleltük, mivel telefonjaink koncertszerű pittyegésbe kezdtek, figyelmeztetve minket a kiesésekre, sajnos azonban nem tudtunk mit kezdeni a problémával, hiszen nem nálunk volt. A szerverek működtek, nem álltak meg, csak épp elérhetetlenek voltak.

Sajnos mi is elérhetetlenné váltunk, mert a telefonközpontunk is saját szerverünkről fut, így csak a Tárhelypark Twitter és Facebook oldalán tudtunk értesíteni benneteket. Ha folyamatosan értesülni szeretnétek híreinkről, akkor érdemes ezeket a csatornákat követnetek! Érdemes még ránéznetek a Tárhelypark Szerver Státusz oldalra, amit egy kifejezetten erre szakosodott szolgáltatónál üzemeltetünk, így tőlünk független monitorozó rendszer. Ha itt kiesést tapasztaltok, akkor arról mi már biztosan értesültünk.

Jó tudni!

Ha a Tárhelypark Szerver Státusz oldalon kiesést látsz, akkor azt már mi is láttuk, mert értesítést kapunk róla telefonjainkra, és biztosra veheted, hogy dolgozunk a megoldáson!

Az Internet felépítéséből adódóan néha rajtunk kívülálló okok miatt lehetségesek kiesések, de ilyen jellegű, mindent érintő kiesés nem nagyon volt még. Egy weboldal adattartalma a mi tárhely szerverünkön keletkezik, de ahhoz, hogy a böngészőben megjelenjen számos hálózati eszközön és szolgáltatón keresztül kell mennie, és mindennek tökéletesen kell működnie. Ha valahol hiba van a számtalan „szint” egyikén, akkor az oldal nem fog megjelenni. Mi ezért csak a mi hatáskörünkben levő tárhely szolgáltatásért tudunk felelősséget vállalni, és ezt szerződésünkben is rögzítjük.

Az általunk üzemeltetett szolgáltatásra 99.9%-os rendelkezésre állást vállalunk éves szinten, amit az elmúlt években jócskán túlteljesítettünk. A mostani 33 perc még ebbe a vállalásba is jócskán beleférne. Ennek ellenére átgondoljuk, hogy hogyan tudjuk kezelni a hasonló helyzeteket.

3 Hozzászólás

  • Ujvári Mara
    Posted 2017. október 26. 13:56 0Likes

    Engem csak az érdekel, hogy ki az internet szolgáltatótok, mert épp le akarjuk cserélni a miénket.:))) A miénk ilyenkor mindig azt mondja, hogy kapcsolgassuk ki meg be a beltéri egységet.:)))) Találjátok ki, ki ő!:))

  • TeTuddKi
    Posted 2017. október 26. 19:42 0Likes

    Az igen kellemetlen amikor rajtunk kívülálló okok miatt cselekvésképtelené válik a szolgáltatásunk.
    Ebbe most ti is belefutottatok. Sajnos mi is ugyanezt szoktuk érezni, amikor nem megy a mi webes szolgáltatásunk „szerverproblémák” miatt. Mi ezeket tapasztaltuk mostanság:

    Pingdom Report / cpanel9.tarhelypark.hu :
    2017-09 UPTIME 99.86% / DOWNTIME 1h 00m / OUTSTAGES 04 / RESPONSE TIME 0949 ms
    2017-08 UPTIME 99.23% / DOWNTIME 5h 45m / OUTSTAGES 21 / RESPONSE TIME 1459 ms
    2017-07 UPTIME 99.50% / DOWNTIME 3h 45m / OUTSTAGES 15 / RESPONSE TIME 1341 ms
    2017-06 UPTIME 99.58% / DOWNTIME 3h 00m / OUTSTAGES 12 / RESPONSE TIME 1448 ms
    2017-05 UPTIME 99.63% / DOWNTIME 2h 45m / OUTSTAGES 10 / RESPONSE TIME 1276 ms
    2017-04 UPTIME 99.86% / DOWNTIME 4h 00m / OUTSTAGES 13 / RESPONSE TIME 1252 ms

    A mai félóra kiesésen már nem is bosszankodtunk. 😉

    • Péter
      Posted 2017. október 27. 10:10 0Likes

      Kedves Névtelen TeTuddKi!

      Az még kellemetlenebb, ha név nélkül kommentel valaki, így valójában nem is tudjuk megoldani a problémáját, mert nem tudjuk kiről, melyik oldalról van szó.

      A csatolt lista a rendelkezésre állásról nem egyezik a mi adatainkkal. Ennek oka lehet egyrészt, hogy a szerver működött, de az oldal annak hibája miatt nem. Mivel nem tudom melyik oldalról van szó, ezen nem tudok segíteni.

      További probléma lehet, hogy mint a cikkben is írtam, mi a szerver rendelkezésre állásáért tudunk felelősséget vállalni, így a teszt amit csatoltál csak közelítő érték lehet, mivel az a szerver és a tesztelő között levő hálózati kapcsolatot is teszteli.

      Ennek ellenére elismerjük, hogy a cpanel9 szerverünk valóban gyengébben teljesít az utóbbi időben, de ezen dolgozunk. Jelenleg a cpanel7 szervert szüntettük meg és tettük a felhasználókat a legújabb szerverünkre, a következő a cpanel9 lesz.

      Ha felhívsz minket telefonon, vagy írsz nekünk, akkor konkrétan meg tudjuk nézni mi okozhat problémát. Addig az ilyen beírásokkal nemigen tudunk mit kezdeni, és kizárólag a jó hírnevünk rombolásának tudjuk felfogni.

Hozzászólás küldése

Kövess minket!