Ma délelőtt 10:35-tól 11:08-ig, 33 percre az összes szerverünk és szolgáltatásunk elérhetetlenné vált. Ennek oka, hogy Internet szolgáltatónk hálózati hiba miatt nem szolgáltatott. A hibát azonnal észleltük, mivel telefonjaink koncertszerű pittyegésbe kezdtek, figyelmeztetve minket a kiesésekre, sajnos azonban nem tudtunk mit kezdeni a problémával, hiszen nem nálunk volt. A szerverek működtek, nem álltak meg, csak épp elérhetetlenek voltak.
Sajnos mi is elérhetetlenné váltunk, mert a telefonközpontunk is saját szerverünkről fut, így csak a Tárhelypark Twitter és Facebook oldalán tudtunk értesíteni benneteket. Ha folyamatosan értesülni szeretnétek híreinkről, akkor érdemes ezeket a csatornákat követnetek! Érdemes még ránéznetek a Tárhelypark Szerver Státusz oldalra, amit egy kifejezetten erre szakosodott szolgáltatónál üzemeltetünk, így tőlünk független monitorozó rendszer. Ha itt kiesést tapasztaltok, akkor arról mi már biztosan értesültünk.
Jó tudni!
Ha a Tárhelypark Szerver Státusz oldalon kiesést látsz, akkor azt már mi is láttuk, mert értesítést kapunk róla telefonjainkra, és biztosra veheted, hogy dolgozunk a megoldáson!
Az Internet felépítéséből adódóan néha rajtunk kívülálló okok miatt lehetségesek kiesések, de ilyen jellegű, mindent érintő kiesés nem nagyon volt még. Egy weboldal adattartalma a mi tárhely szerverünkön keletkezik, de ahhoz, hogy a böngészőben megjelenjen számos hálózati eszközön és szolgáltatón keresztül kell mennie, és mindennek tökéletesen kell működnie. Ha valahol hiba van a számtalan „szint” egyikén, akkor az oldal nem fog megjelenni. Mi ezért csak a mi hatáskörünkben levő tárhely szolgáltatásért tudunk felelősséget vállalni, és ezt szerződésünkben is rögzítjük.
Az általunk üzemeltetett szolgáltatásra 99.9%-os rendelkezésre állást vállalunk éves szinten, amit az elmúlt években jócskán túlteljesítettünk. A mostani 33 perc még ebbe a vállalásba is jócskán beleférne. Ennek ellenére átgondoljuk, hogy hogyan tudjuk kezelni a hasonló helyzeteket.